Modekollo Dag 1 # Therese Fredman



Therese Fredman har jag pratat om väldigt många gånger här nu på bloggen så de flesta vet väll nu vid det här laget vem hon är, men hur hon kom dit hon är idag har jag aldrig berättat. Therese läste modedesign i Milano under ett års tid efter gymnasiet och för att kunna starta ett eget företag tog hon kvällskurser i bl.a. mönsterkonstruktion, marknadsföring och redovisning. Pengar till startkapitalet jobbade hon ihop i Köpenhamn under en kort tid och nu har hon drivit sitt märke Diis i 1,5 år.

Som jag berättat tidigare var det Therese som vann H&M:s designtävling som de hade tillsammans med tidningen ELLE, så hon fick hennes klänning uppsydd och fick gå i den på ELLE-galan. Bilden ovan är framsidan av de blad som hon skickar runt till butikerna på höstkollektionen och hon hade även med sig sin inspirationsbok och skisser till sommarkollektionen 2012 som än så länge är hemlig vilket var väldigt roligt att se och jag kan avslöja att den innehåller väldigt många fina klänningar i snygga skärningar och material!

Diis säljs bl.a. på bubbleroom. Du hittar alla återförsäljarna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0