Hjärnan arbetar för fullt


Pic: altamiranyc

Fick ett tips på handledningen att jag borde koncentrera mig på tre viktiga punkter i min butik så att budskapet skulle bli klarare. Jag har funderat och funderat och funderat kring om det verkligen skulle gå att genomföra att ha lite billigare kläder tillsammans med dyrt, men när jag menar billigt så syftar jag på mina egenproducerade t-shirts och linnen. Ska de vara i bra material utan stor miljöpåverkning kommer de troligtvis ligga på runt 400-600 kr styck och det kostar ju exempelvis t-shirtsen från T By Alexander Wang och det är ju ett dyrt märke, så min idé borde fungera.

En av punkterna i min butik kommer självklart vara färg och då kommer fokuset att ligga på mina egenproducerade plagg samt en del färgglada väskor som på bilden ovan. Jag vill komma bort från "regeln" att färg bara passar att bära på sommaren. Den andra punkten kommer vara hållbarhet eftersom kärnan i min butik kommer vara att plaggen ska vara hållbara från säsong till säsong. Den tredje punkten däremot är svårare att komma på, men det kanske skulle kunna vara något med att jag vill ändra synsättet hos människor så att alla kan gå och shoppa i min butik och de som är lite fattigare ska våga och känna att de kan kolla på de dyra produkterna och sedan spara och investera i sin favorit.

Modekollo 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0