Lindex i Project Runway Sverige

Photo | lindex.com
 
I måndagens avsnitt av Project Runway Sverige fick deltagarna i uppgift att skapa en look för Lindex vinterkollektion 2012. Vinnaren blev Naim Josefi, en 32-årig modedesigner från Stockholm som brinner för sin passion att uttrycka sig genom mode. Priset i tävlingen var att få sälja sina kreationer på Lindex webbshop och som ni ser så skulle man skapa både en look till en kvinna och till hennes dotter!
 
Såhär sa Naim själv i en intervju till Lindex:
- Jag ville ge kunden ett inspirerande modeplagg. Till denna vinter/höstklänning valde jag att använda mig av blå tyger i flera nyanser. Min grundtanke med klänningen var att den skulle skulptera den kvinnliga kroppen till sin bästa form genom att arbeta med färgnyanser i siluetten och skärningar. Men hjälp av biker-jackan kan hon tuffa till outfiten och få en yngre look. Barnklänningen matchar mammans outfit i färg och form. Svenskt, monokromt och high-fashion beskriver dessa plagg bra.
 
Källa.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Kul! :D

2012-11-14 @ 16:10:25
URL: http://jeenlicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0