Modekollo Dag 4 # Workshop på Nordisk Designskola





Här ser ni mina moodboards!


Efter vi hade vår inspiration var det dags att skapa ett tryck utifrån den.


Vi hade färg, penslar, svampar, sprayburkar m.m till vårt förfogande.




Jag valde att göra ett par renhorn utifrån min moodboard.


Såhär blev det tillslut på mitt vita linne som jag inhandlade på Ginas rea idag.


Avslutningsvis gjorde vi en workshop på Nordisk Designskola där vi fick välja att arbeta efter två olika teman: asiatinspirerat eller skandinaviska avtryck, varav jag valde det sista. Först fick vi klippa och klistra i en massa tidningar för att hitta inspiration och därefter fick vi ta våra idéer och göra dem till verklighet genom ett tryck nere i deras labb. Var otroligt roligt och jag hade velat göra fler än ett linne men som han sa så är det bara att köpa akrylfärg och göra det hemma!

Modekollo 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0