H&M använder fejk-kroppar


Photos | Aftonbladet via Posh24

Läste nyligen att H&M använder sig av fejk-kroppar i sina bikinikampanjer och enligt H&M:s presskontakt, Håcan Andersson, tycker de inte att de gör något fel utan anledningen till att de gör så är för att det är ett enklare sätt att visa fler plagg och enligt honom handlar det ingenting om ideal. Han säger även att " det görs för alla plagg, inte bara underkläder, utan det gäller även dam- och herrplagg".

Visst kan man hålla med om att det blir enklare för dem att bara klippa och klistra in modellens ansikte och kläderna på en redan färdig kropp, men personligen tycker jag att H&M borde tänka sig för eftersom majoriteten av tjejerna i Sverige handlar hos dem och eftersom alla har olika kroppsform och storlek så tycker jag att H&M borde tänka på det och representera och visa fram olika former. Någon som håller med?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Borde vara förbjudet! Om jag vore en av modellerna så skulle jag vara jätteledsen att de använder en datoranimerad kropp istället för min egna riktiga...

2011-12-07 @ 22:35:51
URL: http://cids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0