Sommarflätor




Pic: Posh24

Till midsommar provade jag att göra en utåtbakad fläta som följde hela huvudet runt (som på bilden nedanför till höger) och det blev väldigt fint. Dock fick jag hjälp eftersom det kan vara svårt att få till det själv, men jag tror nog att det bara är att öva och öva framför spegeln så grejar man nog det tillslut.

1. Arbeta in en stylingprodukt så att håret blir lite strävt och lättare att arbeta med. Gör en sidbena. 2. Dela håret vid benan i tre delar och gör en utåtbakat fläta runt hela huvudet. 3. Efter du gått varvet runt viker du in änden under flätan för att dölja den och fäst med en hårnål. Vips klart!



Att snurra en fläta till en knut är också väldigt snyggt!

Pic: Sofiesmode.se

Kommentarer
Postat av: stefanie

Det är lugnt du! Själv har jag också varit väldigt dålig med att svara på kommentarer OCH bloggat för den delen!

2011-07-04 @ 22:53:50
URL: http://lothigiius.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Åh det där vill jag prova men jag begriper inte riktigt hur man gör trots beskrivningar! Får kanske ta hjälp av någon som kan visa hur det ska gå till!

2011-07-04 @ 23:47:05
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

Hej=)

Jag har faktiskt inte prövat Minxnaglar... hoppas du blir nöjd och att de är bra! Berätta gärna sen.

Jag försöker hålla mig till mina egna då dem är väldigt fina naturella o växer snyggt o e hårda som sten... som senaste nageltjejen sa när hon gjorde mina naglar... göra dessa är onödigt men fine... men bara så du vet så har du Europas finaste naglar om du frågar mig... ( hade långa naglar men ville förstärka dem)kändes helt ok att höra hihi.

Allt bra med dig?

2011-07-05 @ 02:27:08
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0