Marknadsplan



Detta står vår butik för.

Photos | Femina.se, Chic.se, från vår powerpoint

Har varit verkligen fullt upp sedan igår vid lunchtid då vi skrev hela vår budget och gjorde en powerpoint för att kunna presentera vårt företag, Sustainable Style, för vår lärare. Som ni ser på rubriken till det här inlägget så har vi alltså skrivit en marknadsplan för ett företag/butik som vi själva har hittat på.

Butiksutbudet i Borås är begränsat, antingen säljer butiker dyra märkeskläder eller så är det de vanliga kedjorna som gäller. Vi ville skapa en butik med medelpriser där man har ett genomgående miljötänk, både när det gäller material och tillverkning, men att plaggen fortfarande ska vara moderna och snygga. Vår målgrupp är unga kvinnor och våra huvudplagg kommer vara minimalistiska i mycket enfärgat, medan vår trendkollektion kommer följa trenderna som är just för säsongen och kommer innehålla mer mönster. Vår kund bryr sig inte om att det är ett märke på kläderna hon köper, utan hon bryr sig mer om miljön, kvalitén och var plaggen är tillverkade vilket vi kommer skriva i hangtags på varje plagg.

Butiksinredningen har vi tänkt avskalad, liknande COS butik i Sthlm som ni ser på bilden ovan, och den ska vara på 90 kvadratmeter och med engagerad personal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0