Svar



Har fått några frågor från en tjej som heter Alice som undrar hur det är att studera på min linje och hur Borås är som stad. Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig riktigt gillat Borås, förän nu när jag börjat studera på Textilhögskolan..

När jag valde gymnasie ville jag absolut INTE gå i Borås men nu när jag studerar på Högskolan så måste jag erkänna att jag har börjat falla för staden mer och mer. Visserligen finns det inte så mycket rolig shopping, är mest de vanliga kedjorna här, men en och annan nischad/spännande butik finns det trots allt. Och sen har vi ju FashionDAYS med, året höjdpunkt, med modevisningar, olika spännande föreläsningar (Margareta van den Bosch imorgon!) och andra roliga aktiviteter runt om i staden.

Angående själva utbildningen så tycker jag att den är väldigt varierande och man får veta lite om mycket så att säga. Alla textilstudenter på skolan har vissa kurser som alla läser, exempelvis trikåteknik och vävteknik och jag tror även att alla läser färg och beredning (bilden ovan). Lärarna är bra och vissa är väldigt inspirerande och har hjälpt mig utveckla mina idéer på att starta ett eget företag, men just nu siktar jag på att bli inköpare och det går bra med min utbildning. Men är man helt fast på att bli just inköpare så ska man egentligen gå programmet textilekonom.

Hoppas du är nöjd med svaret! Undrar du eller någon annan något är det bara att fråga :)

Update:
För att komma in på THS krävs ganska bra betyg. Både butikschef- och textilekonomprogrammet krävde någonting på 19 i betyg för att komma in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0