Sustainability workshop

Photo | Erin Heatherton by Bjarne Jonasson for Elle France
 
Idag hade vi en workshop där vi i grupper skulle diskutera vad vi vill att modeindustrins vision ska vara för klädkonsumtionen år 2030. Det är ett svårt och stort ämne att diskutera och i och med att jag är mycket engagerad så har jag bestämt mig för att börja skriva lite mer om sånt här i bloggen då det är någonting mycket mycket viktigt. Många vet säkert att jeansen är en stor miljöbov i frågan då det går åt oerhört mycket vatten i tillverkningsprocessen, men visste ni att den största energiåtgången står vi konsumenter för i användningsfasen? Det här och mycket mer kommer jag att pratar mer om framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0